X
تبلیغات
طبیعتb

طبیعتb

جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی )

جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی )

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 


برچسب‌ها: جزوه,نظام,های,اداری,تطبیقی,پیشرفته,(,اسلامی,،,ایرانی,و,غربی,),,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ساعت ۰۴:۰۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

بررسی شیوه احراز و اجرای قوانین خارجی در حقوق ایران

بررسی شیوه احراز و اجرای قوانین خارجی در حقوق ایران

 

 

  • بررسی شیوه احراز و اجرای قوانین خارجی در حقوق ایران
    انشكده علوم انسانی، گروه حقوق كارشناسی ارشد، حقوق (MA) گرایش خصوصی نام درس حقوق بین الملل خصوصی
    دسته: فقه و حقوق اسلامی
    بازدید: 214 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 174 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 120

    قیمت فایل: 16,500 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    دانشكده علوم انسانی، گروه حقوق
    كارشناسی ارشد، حقوق (M.A)
    گرایش: خصوصی
    نام درس: حقوق بین الملل خصوصی

    چکیده 1
    نحوه برخورد و چگونگی اجرای قانون خارجی 1
    شرایط پیدایش تعارض قوانین 1
    روش های مطالعه و حل تعارض قوانین 2
    سابقه تاریخی  تعارض قوانین 2
    مکتب های دارای روش حقوقی 2
    قواعد کلی حل تعارض 3
    تعین قلمرو موضوعات مربوط به احوال شخصیه: 4
    حدود صلاحیت قانون ملی شخص : 4
    اهلیت 5
    اموال تابع قانون محل وقوع: 6
    شکل اسناد تابع قانون محل تنظیم سند 8
    اجرای قانون خارجی و رعایت حقوق مکتسبه 10
    مفهوم پذیرش قانون خارجی (نظریه ایتالیایی جدید) 11
    نظریه فرانسوی 11
    مسئله استناد به قانون خارجی 12
    1-عدم لزوم استناد اصحاب دعوی به قانون خارجی (موضع آلمانی): 12
    2- لزوم استناد به قانون خارجی (رویه انگلیسی): 12
    3- عدم لزوم استناد به قانون خارجی در مواردی که مسئله مربوط به نظم عمومی است( رویه حد وسط :سیستم فرانسوی): 12
    اثبات قانون خارجی 13
    چگونگی اثبات قانون خارجی 13
    نتیجه گیری 13
    منابع و مآخذ 15

    چکیده
    هرگاه در خصوص یک یا چند وضعیت حقوقی، چند کشور قانون متفاوتی داشته باشد به صورتی که در موضوع مورد بحث وحدت نظری نباشد و به تعبیر دیگر قوانین کشورها یکنواخت نباشند به طوری که نتیجه حاصل از اعمال حقوقی کشورها در عملکرد متفاوت باشد، در این صورت می گوییم "تعارض قوانین" به وجود آمده است. به همین منظور، حقوق بین الملل  خصوصی ایجاد شده تا وضعیت حقوقی حاکم را مشخص و معین کند و در این زمینه مبادرت به حل تعارض  قوانین کند. بنابراین قابل  بحث ترین و بهترین وظیفه حقوق بین الملل خصوصی حل تعارض قوانین است که در این مقاله سعی شده تا عملکرد قانونگذار ایرانی در برخورد با قراردادها و یا اتباع خارجی به رشته تحریر در آید.
    نحوه برخورد و چگونگی اجرای قانون خارجی
    پیش از این حقوقدانان معتقد بودند که حقوق بین الملل خصوصی در تعارض قوانین خلاصه می شود و تابعیت را خارج از حقوق بین الملل خصوصی عنوان می نمودند و آن را متعلق حاکمیت دولت ها عنوان می کردند ولی از آن جا که تابعیت یک رابطه حقوقی  بین شخص و دولت است و می بایست جزو مصادیق حقوق بین الملل خصوصی محسوب شود.
    مسایل مربوط به تعارض قوانین و نحوه پیدایش آن حاصل بررسی سه بخش است:
    شرایط پیدایش تعارض قوانین  
    1. توسعه روابط بین المللی: در بررسی حقوق بین الملل، عامل خارجی حتماٌ باید وجود داشته باشد و بر اثر وجود عامل خارجی دو قانون داخلی و خارجی مطرح باشد. به طور مثال فردی یا افرادی که از کشوری به کشور دیگری سفر نموده یا مهاجرت می نمایند اموال و اشیایی که در مالکیت شان قرار داشته را از کشور متبوع خود به کشور دیگر انتقال می دهند که خود تعارض قوانین را ایجاد می نماید. این در حالیست که هرچه روابط بین المللی توسعه بیشتری یابد، تعارض قوانین نیز نمود بیشتری پیدا می کند.
    1.یکسان نبودن سیستم های حقوقی مدنی: اگر قوانین کشورها در موضوعات مورد نظر یکسان باشد تعارضی ایجاد نمی شود لکن به واسطه قوانین مختلف کشورها، سیستم های حقوقی متفاوت به قوانین مختلفی بر می خوریم که خود تعارض قوانین را ایجاد می نماید.
    1.اغماض و گذشت قانونگذار و یا قاضی: توضیحاٌ در تفسیر اعمال قواعد حل تعارض و نحوه اجرا و اعمال قانون خارجی  اغماض یا گذشت از مفهوم و بار معنایی خاصی در عالم حقوقی برخوردار است بدین توضیح که با توجه به روابط بین المللی کشورها  قانونگذار به قاضی اجازه می دهد تا بعضاٌ با تکیه به روابط متقابل بین کشورها تا جایی که به حقوق آمره و اخلاق حسنه کشور متبوع (کشور متبوع داخلی) خللی وارد نشود، قانون خارجی را در حدود معاهدات و روابط متقابل اجرا نماید که این نیز صرفاٌ به واسطه روابط متقابل بین المللی

    قیمت فایل: 16,500 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: بررسی,شیوه,احراز,و,اجرای,قوانین,خارجی,در,حقوق,ایران,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۳:۲۰ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت هنر ایران باستان

پاورپوینت هنر ایران باستان

 

 

  • پاورپوینت هنر ایران باستان
    پاورپوینت هنر ایران باستاندسته: جغرافیا
    بازدید: 6 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 208 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 36

    ایران باستان هنر بین‌النهرین شهر سارگون معماری آشوری هنر بابلی

    قیمت فایل فقط 6,500 تومان

    خرید

    تمدن و هنر ایران باستان 

    ایران مهد هنر و فرهنگ در جهان بوده و هست، هنر پیش از اسلام بخش عمده

    ای از هنر ایران را در بر دارد. منظور از هنر ایران باستان به طور كلی آن دوره از

    هنر ایران است كه از ادوار پیش از تاریخ ،آغاز شده و تا قرن هفتممیلادی ادامه

    یافته است. ما سعی داریم در بخش هنر، به ترتیب به بررسی این دوره از تاریخ

    ایران بپردازیم و دربررسی آن به دلایل مختلف با مشكلاتی از قبیل كمبود اسناد،

    در دسترس نبودن آثاری كه بدست آمده و نیز عدم توجه به كاوش و تحقیق روبرو

    هستیم. و تمام این كوتاهی ها از گذشته به ما رسیده است. هنر به مفهوم خاص

    آن، یعنی رشتههایی كه در هنر های تجسمی مطرح هستند نظیرمجسمه سازی

    ، سفالگری ، كاشیكاری ، نقاشی ، فلزكاری و غیرهبررسی شده اند. 

    هنر ایران باستان مورد توجه بسیاری از محققین جهان بوده و هست. این توجه بنا

    بر دلایل فراوانی بوجود آمده است.

    از دلایل بارز این توجه پیدایش یكی از تمدنهای كهن جهان در این منطقه بوده

    است. یعنی ایران امروزی بخشی ازمنطقه ای وسیع بوده كه مهد یكی از

    تمدنهای كهن جهان است. این مهد در غرب تا كنارهای دریای مدیترانه و در

    شرق تا هند امروز، در شمال تا كناره های جنوبی دریای خزر و در جنوب تا

    سواحل شمالی خلیج فارس وسعت داشته است و در همین منطقه اولین

    دولتهای جهان در حدود پنج هزار سال قبل دربین النهرین (بین دو رود دجله و

    فرات) بوجود می آیند كه به ترتیب دولتهای سومر، اكد ، بابل و آشور هستند و

    دلیل دیگر وجود اقوامی در خود فلات ایران بوده كهحدودﺃ از 17 هزار سال پیش در

    ایران زندگی می كرده اند. قدمت اولین حکومتی كه در فلات ایران بوجود آمده

    استبه 3000 سال پیش باز می گردد كه به نام دولت ایلامیان است. اما تقریبأ

    همزمان با ایجاد همین دولت اقوامبیابانگرد آریایی كه از دو سوی دریای خزر

    بسوی فلات ایران مهاجرت كرده بودند در ایران ساكن می شوند. مهاجرتاین

    اقوام تقریبأ 4 تا 5 هزار سال پیش آغاز می گردد كه رفته رفته با آموختن رسم

    شهرنشینی از اولین ساكنان فلاتایران ، در ایران ماندگارمی شوند وهمین اقوام

    در حدود 2500 سال پیش با ایجاد دولت ماد و سپس هخامنشی ،تمدنهای ایلام

    وبین النهرین را از میان می برند .

    دولت هخامنشی با حمله یونانیان به سرداری اسكندر از بین می رود و پس از آن

    دولت سلوكی و سپس اشكانی بوجودمی آید و بالاخره دولت ساسانی روی كار

    می آید كه با فتح ایران بوسیله اعراب مسلمان از بین میرود. از دلایل دیگرتوجه

    محققین به هنر ایران باستان ، قدرتمند شدن دولتهای ایرانی است كه با استفاده

    از اقتدار خود،هنرمندان كشورهای مختلف را به خدمت می گیرند و امكانات

    بیشتری در اختیار آنها قرار می دهند . بنابراین رشته های هنری درایران رشد

    قابل توجهی می كند. چنانكه هنر و تمدن دولتهای مختلف جهان را تحت تأثیر

    قرارمی دهد. ودرجهان بعنوانیك مكتب هنری مورد تقلید قرارمی گیرد، و درهنر

    عصر اسلامی ایران هم مؤثر می افتد.

    هنر بین‌النهرین

    اولین قومی كه در بدو پیدایش تمدنها در بخش سفلی بین‌النهرین می‌زیست

    «عبیدیان» نام داشت. آنان در هزارهچهارم ق.م. در این منطقه برای خود خانه و

    معبد و شهر ساخته بودند. در این زمان شهر « اوروك» كه در توراتاز آن به عنوان

    زادگاه حضرت ابراهیم یاد شده است (اراك) دارای زیارتگاه‌ها و معابد بسیاری بود

    كه برخی كوچكبرای پرستش خدایان كوچك و پاره‌ای بزرگتر برای ستایش خدایان

    پر اهمیت ساخته شده بودند. شهرهای دیگر نیز دربدو پیدایش تمدن بین‌النهرین

    صاحب قدرت و جمعیتی چند هزار نفره بودند كه به نامهای « نیپور»، «لاگاش»

    و« اریدو».

    فایل پاورپوینت 36 اسلاید

    قیمت فایل فقط 6,500 تومان

    خرید

    برچسب ها : ایران باستان , هنر بین‌النهرین , شهر سارگون , معماری آشوری , هنر بابلی


برچسب‌ها: پاورپوینت,هنر,ایران,باستان,
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۶:۱۰ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت فساد اداری در ايران

پاورپوینت فساد اداری در ايران

 

 

  • پاورپوینت فساد اداری در ايران

    دید کلی :

    پاورپوینت فساد اداری در ايران شامل 65 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم اجتماعی کاربرد دارد .

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت فساد اداری در ايران

    پاورپوینت فساد اداری در ايران شامل 65 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

     

    مقدمه

    «فساد اداري» از جمله پديده‏هاي سازماني است كه روند توسعه كشورها را به طور چشمگيري با چالش مواجه ساخته و موجب شكل‏گيري مشكلات و بحران‏هاي اساسي در سراسر جامعه شده است. هدف اين نوشتار تحليل جامعه‏شناختي پديده فساد اداري در ايران مي‏باشد. در اين زمينه سعي شده است علل و عوامل مؤثر در شكل‏گيري و گسترش فساد اداري، رابطه نظام اقتصادي اجتماعي و سياسي با فساد اداري، پيامدهاي وجود و استمرار فساد اداري و سرانجام ارائه راه‏كارهاي مناسب براي مقابله با اين پديده مورد بررسي و مداقه علمي واقع شود.

    روش تحقيق به كار گرفته شده در نوشتار روش اسنادي است كه بر اساس مطالعه و بررسي كتب و آثار موجود مسئله حاضر مورد تبيين واقع شده است. نتايج به دست آمده نشان مي‏دهد كه فساد معلول عوامل متعدد و گسترده‏اي است، به گونه‏اي كه عوامل فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و اداري از جمله عوامل مهم اين پديده تشخيص داده شدند. همچنين تأكيد بر رويه‏هاي پيش‏گيرانه به جاي تنبيه و مجازات متخلفان، دنبال كردن منظم و نظام‏مند برنامه‏هاي مبارزه با فساد اداري، تأكيد بر فرهنگ سازماني و تقويت آن به عنوان بخشي از فرهنگ عمومي جامعه و سرانجام پرداختن به مسائل سازمان، ساختار اداري و تحليل آن بر اساس رويكرد جامعه‏شناختي به منظور كاهش فساد اداري به عنوان راه‏حل‏هاي اساسي پيشنهاد شده‏اند.

    و ...

    فهرست مطالب

    چكيده

    مقدّمه

    تعريف فساد اداري

    انواع فساد

    زمينه‏هاي تاريخي فساد اداري

    فساد اداري در عصر قاجار

    فساد اداري در دوره پهلوي

    علل و عوامل شكل‏گيري فساد اداري

    پيامدهاي وجود و استمرار فساد اداري

    تأكيد بر فرهنگ سازماني به عنوان راه حل مسئله

    نقش فرهنگ سازماني در جلوگيري از فساد اداري

    بحث و نتيجه‏ گيري

    پایان

     

    عنوان : فساد اداري در ايران

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 392 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 65

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت فساد اداری در ايران


برچسب‌ها: پاورپوینت,فساد,اداری,در,ایران,
+ نوشته شده در سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۰۷:۳۱ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

 

 

  • برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    حالا که به انتهای سال 96 رسیده ایم نگاهی داریم به گیشه سینماها درسال 96 تا ببینیم کدام فیلم ها فروش بیشتری داشته اند. کارشناسان امید چندانی به گیشه سینما درسال 96 نداشتند و موفقیت سال 95 را «یک اتفاق» می‌دانستند. کیفیت فیلمهای جشنواره سی و پنجم هم به بدبینی ها دامن می زد و هشدار می داد

    بجز «خوب، بد، جلف» و «گشت 2» امیدی به دیگر فیلم ها نیست. فروش نوروزی و شش ماه اول سال نشان داد نگرانی ها بی مورد بوده. با این حال در اواسط تابستان زنگ خطر دیگری به صدا درآمد که می‌گفت منتظر فیلم پرفروش نباشید.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    فیلم آینه بغل

    شش ماه دوم سال هم گذشت و سینما شاهد فیلمهای بفروش بود تا جاییکه «آینه بغل» که آذرماه روی پرده رفت، حالا رتبه دوم جدول فروش سال را ازآن خود کرده. سینما درسال 96، پررونق بود اما فراموش نمیکنیم که خیلی از فیلم ها در گیشه شکست خوردند. درضمن حواسمان هست

    که گیشه سینما با کمدی ها رونق گرفت و هیچ کدام از فیلمهای جدی وارد باشگاه ده میلیاردی نشدند درست برعکس سال قبل که «فروشنده» و «ابد و یک روز» بالای 10 میلیارد فروش داشتند. گزارشی که پیش رو دارید، عیارسنجی فیلمهای پرفروش و چند فیلم مهم سال است. ترتیب فیلم ها براساس میزان فروش آن هاست.

    نهنگ عنبر 2؛ سامان مقدم

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    موفقیت «نهنگ عنبر 2» در گیشه قابل پیشبینی بود اما کمتر کسی فروش حدود بیست و یک میلیاردی آنرا پیشبینی میکرد. فیلم از همان روز اول اکران مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، طوریکه در سه روز اول با یک میلیارد و 200 میلیون تومان و جذب 112 هزار تماشاگر رکورد افتتاحیه سینمای کشور ایران را شکست.

    تازه، سامان مقدم معترض بود فیلمش بیش از حد ممیزی خورده و اعلام کرد: «چیزی که میبینید لاشه نهنگ عنبر 2 است. راستش را بخواهید فیلم آقای مقدم به دل سخت پسندها ننشست و خیلی ها همان‌ گونه معتقدند تلاش او هم چون قسمت اول به بار ننشست. شوخی هاي «نهنگ عنبر 1» با اتفاقات دهه 60 هم بکر بودو هم جذابتر.

    بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی، رضا ناجی و علی قربان زاده

    بازه اکران: اردیبهشت تا مرداد 96
    میزان فروش: 20 میلیارد و 945 میلیون تومان

    افتخارات: مقدم تصمیم داشت نهنگ عنبر 2 رابه جشنواره فجر ارائه کند اما براساس شنیده ها، به توصیه شخص دبیر وقت جشنواره، از این تصمیم منصرف شده. بهمین خاطر ویترین نهنگ عنبر 2 خالی از جایزه است؛ منتها یک افتخار مهم دارد و آن رسیدن بعنوان پرفروش ترین فیلم ایرانی است.

    گشت 2؛ سعید سهیلی

    پاسخ مخالفان گشت ارشاد را دادم

    نخستین و دومین پرفروش سال سه ویژگی مشترک دارند: هردو کمدی اند و دنباله دار. «گشت 2» روی موج موفقیت «گشت ارشاد» ساخته شد که اگر آن فیلم به حاشیه نمی‌خورد ودر نهایت به محاق نمی رفت، به فروش خیره کننده اي دست می یافت. سومین ویژگی مشترک گشت و نهنگ این است

    که قسمت اولشان به مراتب با کیفیت تر بود. فیلم سعید سهیلی روی شوخی هاي کلامی، حرکات اغراق شده بازیگران و چند پیام گل درشت استوار شده و قصه اش در لحظات زیادی مخاطب را خسته میکند. گشت 2 در روزهای آخر اکران قاچاق شد و کارگردان به سرعت نسخه خانگی آنرا وارد بازار کرد. البته به نشانه اعتراض کارت عضویت خانه سینما را هم به آتش کشید!

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه و…
    بازه اکران: اسفند 95 تا خرداد 96
    میزان فروش: 19 میلیارد و 780 میلیون تومان

    افتخارات: گشت 2 در جشنواره سی و پنجم حضور داشت اما جایزه اي بهدست نیاورد. ساعد سهیلی برای دریافت سیمرغ مکمل کاندیدا شد اما نوید محمدزاده بازیگر «بدون تاریخ؛ بدون امضا» رقیب قدرتری بود. گشت 2 برای بهترین جلوه هاي ویژه می دانی و بهترین فیلم برداری هم کاندیدا شد.

    آینه بغل؛ منوچهر هادی

    قصه را ساده روایت کردیم

    اگر خاطرتان باشد، درست در روزهایی که گفته می شد دست سینمای کشور ایران از فیلمهای پرفروش در نیمه دوم سال خالی است، گزارشی نوشتیم و به شانس هاي گیشه اشاره کردیم. یکی از آنها «آینه بغل» است؛ این فیلم نیمه آذرماه روی پرده رفت و از همان روز نخست، گیشه موفقی داشت.

    فیلم منوچهر هادی ضعف کم ندارد؛ چه در قصه کم ملات و چه در دست گذاشتن روی سوژه هاي آشنا و بارها تکرار شده. فیلم اما با استفاده از پتانسیل جواد عزتی خودش را بالا کشید و عنوان سومین فیلم پرفروش سال را ازآن خود کرد. آینه بغل روی شوخی هایي دست گذاشته که متکی به بازیگر «جواد عزتی» است و او چه خوب از پس ماموریت خود برآمد.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی، سیامک صفری، مه لقا باقری، رضا نیکخواه و بهاره رهنما

    بازه اکران: آذر تا اسفند 96
    میزان فروش: 18 میلیارد و 600 میلیون تومان

    افتخارات: آینه بغل در جشنواره فجر حضور نداشت و طبعا جایزه اي نبرده است. اکران فیلم با اعتراض برخی مواجه شد که چرا خارج از صف روی پرده رفته ولی سینمادارها برای رونق گیشه سالن هایشان با آغوش باز به استقبال فیلم رفتند.

    خوب، بد، جلف؛ پیمان قاسم خانی

    پسر بد سینما، پسر خوب پرسپولیس

    پیمان قاسم خانی بعد از سال‌ها فیلمنامه نویسی پشت دوربین ایستاد و «خوب، بد، جلف» را کارگردانی کرد. اتفاقا نتیجه نخستین کارگردانی او موفق از آب درآمد. حتماً به کارگردانی فیلم ایرادهایی وارد است و اگر قاسم خانی صاحب تجربه می بود، حاصل خوب، بد، جلف فیلمی جذابتر می شد

    اما در همین مقدار هم موفق عمل کرده. فیلم لحظات خنده دار کم ندارد ولی در لحظاتی ریتم آن کند می‌شود و به اصطلاح از نفس میوفتد. قاسم خانی ابتدا تصمیم داشت فیلمنامه اش رابه رامبد جوان بسپارد؛ حتی نام حسن فتحی و سروش صحت نیز بعنوان کارگردان به گوش رسید ولی در نهایت خودش آنرا ساخت.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی و…
    بازه اکران: اسفند 95 تا خرداد 96
    میزان فروش: 16 میلیارد و 290 میلیون تومان

    افتخارات: خوب، بد، جلف در جشنواره سی و پنجم فجر به جایزه اي مهم دست یافت: دیپلم افتخار فیلم برگزیده تماشاگران. این فیلم در دو رشته هم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود: بهترین چهره پردازی «عبدالله اسکندری» و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد «حمید فرخ نژاد»

    اکسیدان؛ حامد محمدی

    شوخی هاي غیراهلی

    دومین فیلم حامد محمدی تفاوتی صد و هشتاد درجه اي با «فرشته ها باهم می‌آیند» دارد. او اینبار یک فیلم کمدی ساخت که پایه اش شوخی براساس مسائل عقیدتی است. «اکسیدان» را منوچهر محمدی تهیه کرده که در کارنامه اش فیلم «مارمولک» دیده می‌شود. اینبار بخشی از داستان

    وارد کلیسا شده بود اما حامد نتوانست فیلمی موفق تحویل مخاطبان بدهد. فیلم ضمن شوخی با مناسک و عقاید مذهبی خواسته بود بر وحدت ادیان تاکید کند ولی در رسیدن به این مقصود ناکام ماند. فصل هاي دیگر فیلم نیز از پس حرفی که میخواستند بزنند برنیامدند ودر حد شوخی هاي گل درشت باقی ماندند. اتفاق بدتر اکسیدان هرز رفتن تلاش بازیگران بااستعداد آن «عزتی، جعفری و مقدمی» است.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: جواد عزتی، امیر جعفری، شقایق دهقان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، لیندا کیانی و…
    بازه اکران: تیر تا مهر 96
    میزان فروش: 10 میلیارد و 791 میلیون تومان

    افتخارات: منوچهر محمدی ترجیح داد فیلم خود و پسرش را برای حضور در جشنواره منتظر نگذارد و مدتی بعد از آماده شدن آنرا روانه اکران کرد. این تصمیم از این منظر درست بود که «اکسیدان» شانس پذیرش و موفقیت در جشنواره فجر را نداشت.

    ساعت 5 عصر؛ مهران مدیری

    ساعت 5 سرد

    مهران مدیری از سال‌ها پیش برای ساخت فیلمی سینمایی دورخیز کرده بود. این اتفاق در حالی رقم خورد که او به خاطر «دورهمی» بار دیگر به اوج محبوبیت رسیده بودو چه زمانی بهتر از این؟ «ساعت 5 عصر» بعنوان تجربه اول یک کارگردان اثری قابل دفاع است اما نه برای مهران مدیری که عمرش رابا کارگردانی سریال گذرانده. او سوژه اي ساخت انتخاب کرد و تصمیم داشت یک کمدی سیاه بسازد؛ یعنی درست نقطه مقابل کمدی هاي تلویزیونی اش.

    ساعت 5 عصر در القای منظور مورد نظر کارگردان موفق عمل می‌کند ولی ایرادهای روایی آن تبدیل به پاشنه آشیل میشود و اجازه همراهی به مخاطب سخت پسند نمیدهد. مدیری اگر در مسیری که امتحان خودرا پس داده، گام بر می داشت، موفق تر می بود.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، نگین معتضدی و مهران مدیری
    بازه اکران: مرداد تا مهر 96
    میزان فروش: نه میلیارد و 127 میلیون تومان

    افتخارات: «ساعت 5 عصر» بدون حضور در جشنواره فجر اکران عمومی شد. فیلم مهران مدیری در جشن خانه سینما، حافظ و انجمن منتقدان که سال آینده برگزار خواهندشد، شانس بردن جایزه دارد. سیامک انصاری و محمود کلاری «مدیر فیلم برداری» شانس هاي اصلی هستند.

    رگ خواب؛ حمید نعمت الله

    صد دقیقه تنهایی

    پرفروش ترین فیلم غیرکمدی سال در اختیار «رگ خواب» است. پیش تر درباره احساسات زنانه و سوءاستفاده ازآن زیاد فیلم دیده بودیم اما رگ خواب چند ویژگی متمایز دارد؛ مهم ترینش پرهیز از اغراق و ارائه نکردن بیانیه است که از قضا داستان چنین پتانسیلی داشت. امتیاز دیگر بازی چشمگیر لیلا حاتمی

    و حضور غافلگیر کننده کورش تهامی در فیلم است. حاتمی یکی از بهترین نقش هایش را ارائه کرد و بعید می‌دانیم تهامی به این زودی بتواند نقشی همسنگ با رگ خواب را تکرار کند.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا، اصغر پیران و…
    بازه اکران: تیر تا شهریور 96
    میزان فروش: چهار میلیارد و 931 میلیون تومان

    افتخارات: «رگ خواب» در جشنواره سی و پنجم فجر دو سیمرغ گرفت: لیلا حاتمی بهترین بازیگر نقش اصلی زن و آرش آقابیگ بهترین جلوه هاي ویژه می دانی. فیلم در جشنواره به حقش نرسید اما در جشن خانه سینما پنج جایزه ودر جشن انجمن منتقدان شش جایزه به دست آورد.

    ماجرای نیمروز؛ محمدحسین مهدویان

    واقعیت تلخ گیشه

    یکسال بعد از درخشندگی «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان یک فیلم غافلگیرکننده دیگر روانه جشنواره فجر کرد. «ماجرای نیمروز» نیز خوش درخشید و بطور هم زمان مورد توجه مخاطبان، داوران و منتقدان قرار گفت. روایت نفس گیر مهدویان از ترورهای گروهک منافقین در دهه 60 و چگونگی کشته شدن موسی خیابانی تا مدت ها سوژه رسانه ها بود. فیلم علاوه بر این‌که گوشه اي از تاریخ معاصر را ورق زده و نسل جدید

    رابا آن آشنا کرده است، واجد ویژگی هاي مثبت دیگر مثل قصه سرگرم کننده، کارگردانی مهدویان، فضاسازی دقیق از دهه 60 و بازی هاي خوب بازیگران هم هست. ماجرای نیمروز در تایم طلایی نوروز روی پرده رفت ولی فروش آن منطبق با ظرفیت فیلم و پیشبینی کارشناسان نبود.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، جواد عزتی، مهدی پاکدل و…
    بازه اکران: اسفند 95 تا خرداد 96
    میزان فروش: چهار میلیارد و 323 میلیون تومان

    افتخارات: «ماجرای نیمروز» در جشنواره فجر چهار جایزه گرفت ودر چهار رشته نامزد شد. این فیلم سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم مردمی، بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین طراحی صحنه و لباس را کسب کرد. «ماجرای نیمروز» در جشن حافظ هم سه جایزه به دست آورد.

    خفه گی؛ فریدون جیرانی

    ژن خوب جوانی

    چهاردهمین فیلم فریدون جیرانی یک قدرت نمایی تمام عیار این کارگردانی تعبیر میشود. او با «خفه گی» نشان داد همان‌ گونه کارگردانی پرانرژی است و به دنبال تجربه هاي تازه می‌گردد. جیرانی با این فیلم نوآر نه تنها توجه منتقدان رابه خود جلب کرد که مخاطبان هم از خفه گی استقبال کردند. فیلم در فصل پاییز روی پرده رفت

    و به فروش مطلوب چهار میلیاردی دست یافت. دراین میان بازی متفاوت الناز شاکردوست ویژگی دیگر خفه گی محسوب می‌شود. او علیه کارنامه خود دست به شورش زد و وارد جلدی از شخصیت فیلم شد که با خود واقعی و تجربه هاي پیشین، تفاوت کامل دارد.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، ماهایا پطروسیان، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، پولاد کیمیایی و…
    بازه اکران: مهر تا آذر 96
    میزان فروش: چهار میلیارد و 90 میلیون تومان

    افتخارات: خفه گی، نامزد دریافت بهترین فیلم برداری و طراحی صحنه جشنواره سی و پنجم بود اما مسعود سلامی و محسن نصراللهی در اعتراض به داوری ها و نادیده گرفتن بخش هاي دیگر فیلم، انصراف دادند. سیمرغی هم که آرش آقابیگ برای جلوه هاي ویژه خفه گی گرفته با «یک روز بخصوص» و «رگ خواب» مشترک است. فیلم جیرانی چندی پیش در جشنواره «شب هاي سیاه تالین» کشور استونی حضور داشت اما جایزه اي نگرفت.

    ویلایی ها؛ منیره قیدی

    ویلایی ها عین زندگی ام بود

    دفاع مقدس و اتفاقات حاشیه اي آن همان‌ گونه پتانسیل تبدیل به فیلم سینمایی را دارند. در چند سال اخیر سوژه هایي دستمایه ساخت فیلم قرار گرفته اند که بکر، جذاب و قابل تامل هستند. منیر قیدی در نخستین فیلم بلند سینمایی خود سراغ قصه خانواده هاي فرماندهان سپاه و ارتش رفت که در مجموعه اي به نام «ویلایی ها» زندگی می‌کنند

    و هر لحظه منتظر خبری از همسران خود هستند. ویلایی ها اگر چه قصه اي پرکشش ندارد اما تصویری روشن از سرگذشت خانواده فرماندهان دوران جنگ را نشان میدهد و به خوبی اتمسفر حاکم را منتقل می‌کند. فیلم ویلایی ها هم در جشنواره موفق بودو هم در جشن انجمن منتقدان و خانه سینما. با این حال باوجود داشتن سالن هاي کافی و بهره مندی از تبلیغات مناسب، به فروشی که باید دست نیافت.

    برترین فیلم های ایران در گیشه سینما در سال 96

    بازیگران: طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، ثریا قاسمی، آناهیتا افشار، علی شادمان و…
    بازه اکران: اردیبهشت تا تیر 96
    میزان فروش: یک میلیارد و 160 میلیون تومان

    افتخارات: ویلایی ها سه سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل «ثریا قاسمی»، بهترین فیلم اول و بهترین جلوه هاي ویژه کامپیوتری از جشنواره سی و پنجم دریافت کرد. فیلم در جشن انجمن منتقدان در 11 رشته نامزد بود که برنده بهترین فیلم اول و بهترین بازیگر نقش اصلی «طناز طباطبایی» شد. سهم «ویلایی ها» از جشن خانه سینما هم چهار نامزدی و یک تندیس جلوه هاي ویژه می‌دانی بود.


برچسب‌ها: برترین,فیلم,های,ایران,در,گیشه,سینما,در,سال,96,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۰۳:۴۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

    فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی
    دسته: معماری
    بازدید: ۱ بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: ۴۰۲۳ کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: ۲۱۷

    هدف از این پایان نامه طراحی فضاهای چند عملکردی شهری بر اساس معماری ایرانی اسلامی در ایستگاه مترو ارم سبز مورد بررسی قرار می گیرد

    قیمت فایل فقط ۱۴۵,۰۰۰ تومان

    خرید


    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری

    فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

    چکیده :

    از آنجایی که ایجاد فضاهای چند منظوره و چند عملکردی در  فضاهای شهری جنبه جدید و نو در جامعه ایجاد کرده است می توان این گونه فضاها را در مکان های عمومی مانند مترو ها هم ایجاد کرد . توسعه و تحول صنعت حمل و نقل ریلی درون و برون شهری مستلزم شناخت واقعی از تمام ظریفیت ها و پتانسیل های بالقوه می باشد . اگر چه بخش حمل و نقل ، بحثی خدماتی به شمار می آید لکن به دلیل اهمیت بنیادی آن ، فعالیتی زیر بنایی محسوب گردیده و در صورت عدم توجه کافی به آن سایر بخش ها نیز دچار عقب ماندگی خواهد شد .

     رشد و گسترش صنعت حمل و نقل ریلی و وجود مزیت های نسبی فرآوان آن نسبت به سایر روشهای عمومی حمل و نقل بیش از هر زمان دیگری مشاهده می گردد . با پیشرفت تکنولوژی قطارهای شهری در حال تغییر و تحول بوده و وظیفه حمل و نقل مسافران در اغلب شهرهای مهم دنیا را به عهده گرفته است . بر اساس آمارها ، همواره تقاضا در این بخش فزآینده است و با توجه به مزیت های ذاتی و منحصر به فرد حمل و نقل ریلی شدن تکنولوژی ساخت قطعات ، وجود سیستم های موثر در زمینه نگهداری ، تامین انرژی ، علائم و ارتباطات و تجهیزات ، مستلزم حمایت همه جانبه می باشد . امروزه ایستگاهها بصورت یک مرکز مهم شهری در آمده اند ، جایی که قابل مکث کردن ، معاشرت کردن ، خرید مایحتاج منزل و همچنین استفاده از تسهیلات متنوع می باشد . همچنین مترو ها به عنوان فضاهایی مد نظر قرار می گیرند که می توان در مواقع بحرانی نیز از آنها استفاده کرد .  همچنین به مترو به عنوان فضایی چند عملکردی نگاه  می شود .تا بتواند در شرایط ویژه استفاده های خاص را نیز پاسخگو باشد .

    کلمات کلیدی :

    مترو ، حمل و نقل ، انعطاف پذیر ، چند عملکردی ، فضای شهری 

    مقدمه

    فضاهای شهری از جمله مسائلی است که همواره ماهیت فرارشته ای به خود دیده است. به دلیل تاثیرگذاری همه جانبه طیف کثیری از مطالعات  بر ساخت و طراحی و شکل گیری فضاهای شهری و تاثیر کلیه طرحهای مرتبط با مباحث کالبدی و تجسمی نظیر طرحهای معماری ، شهرسازی ، طراحی شهری بر این مساله، ماهیت مذکور قابل درک است. معماری و شهرسازی در هر مکتب اعتقادی مبتنی براندیشه های تئوریک آن مکتب است وبنابراین آنچه که معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی خوانده می شود ریشه در مبانی نظری دین مبین اسلام از یکسو وفرهنگ ایرانی ناشی از زندگی دیرپای دراین پهنه از گیتی ازدیگر سو، دارد.

     به عبارت دیگر وجود معماری و شهرسازی کهن وباستانی سرزمین ما دردوران پیش از ظهور وبروز اسلام آموزه های مفهومی ویژه‌ای را برای معماران این آب وخاک به همراه داشته است که پس از رواج دین اسلام در ایران این مفاهیم با استفاده از مبانی دین اسلام تکامل یافته وجلوه دیگری یافته است. در این خصوص البته بایستی دقت نماییم که مبانی اندیشه ای مسلمانان شامل دوبخش اصول پایه ای واعتقادی وفروع رفتاری است. والبته فروع رفتاری بدون پذیرش اصول دین نقص دراعتقاد تلقی می شود. به عنوان مثال اقامه نماز ناشی از پذیرش اصل توحید است وبا عنایت به اینکه  عبادت وسپاس در آیین اسلام ویژه «الله» است ( الحمدلله رب العالمین)  اقامه نماز جز برای «الله» عملی باطل وبی ارزش است. 

    شاید پرسشی که در ذهن بسیاری از علاقمندان به معماری ایرانی- اسلامی متبادر شده باشد این است که موضع ما در قبال نحوه بهره گیری از فناوریهای نوین در معماری معاصر چیست؟ این امر بیش از هرچیز ناشی از فرافکنی افرادی است که درمقابل هیاهوی کشورهای صنعتی دچار خودباختگی بوده وتصور می کنند که بهره گیری از ارزشهای معماری ایرانی- اسلامی الزاما به معنای تکرار گذشته واحداث بناها با استفاده از الگوهای همسان معماری گذشته است. در پاسخ بایستی ابتدا ویژگیهای استفاده از فناوریهای نوین رادریابیم وسپس دراین خصوص اظهار‌نظر نماییم. براستی فناوری مطلوب کدام است؟ آیا به صرف استفاده یک کشور اروپایی از یک فناوری بایستی آن فناوری را به عنوان امری مقدس نصب العین قرار داده و بدون انطباق آن باویژگیهای طبیعی، تاریخی وفرهنگی کشور خود آن  را بکار گیریم؟ 

    واقعیت امر آن است که هر  فناوری جدید، زمانی مطلوب وقابل پذیرش خواهد بود که از تمامی جوانب بر نمونه های پیشین رجحان داشته باشد. به عنوان مثال اگر یک فناوری جدید تنها باعث افزایش سرعت عملیات اجرایی ساختمان شود آیا موارد دیگری نظیر مخاطرات زیست محیطی، ایمنی ساخت وساز، صرفه اقتصادی، هماهنگی با اقلیم و…. را  بایستی مورد بی توجهی قراردهیم؟ به نظرمی رسد که پاسخ این پرسش منفی است. بدیهی است‌که پذیرش یا عدم پذیرش  فناوری یا  مواد و مصالح ساختمانی مستلزم پاسخگویی آن به ابعاد مختلف مورد نظر ازجمله هماهنگی با ویژگیهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی محل است.

     بنابراین مصالح جدیدی می توانند در نظام اجرایی معماری وشهرسازی معاصر بکار گرفته شوند که اولا با ریخت کلی مصالح موجود در بخشهای فرهنگی وتاریخی شهرها همخوانی داشته، ثانیا قابل بازیافت بوده، ثالثا از نظر بافت، رنگ وجنس با بسترطبیعی و بافت فرهنگی وتاریخی کشور ما سازگاری داشته باشند و رابعا از نظر ویژگیهای فنی واجرایی نظیر صرفه جویی درمصرف کارمایه (انرژی)، دوام، مقاومت در برابر فرساینده‌های طبیعی، انعطاف پذیری در برابرزلزله و….. بر مصالح مصرفی موجود برتری داشته باشد. با عنایت به آنچه گفته شدو با ملاحظه تجارب گذشته، به نظر می رسدکه بکار‌گیری فناوریهای جدید وتولید مصالح نوین را معطوف به مطالعه، پژوهش، آزمایش وتلاش به رفع کمبودهای موجود درمصالح بومی وافزایش قابلیتهای آنهامتناسب با نیازهای معاصربدانیم. کما اینکه پژوهشهای مداوم انجام شده بر روی بتون (که مصالحی وارداتی ودارای مضرات فراوانی ازجمله تخریب محیط زیست، می باشد)  در مراکز تحقیقاتی کشور ما که منجر  به پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه شده است، چنانچه برروی مصالح بومی متمرکز می شد، علاوه برحفظ ویژگیهای بومی موجب رفع نواقص احتمالی آنها نیز می‌گردید.

    فهرست مطالب

    کلیات ۲۳

    مقدمه۲۴

    مفاهیم پایه: نیاز، فضا و فرم۲۶

    بیان مسئله تحقیق و بررسی آن۲۷

    سوال تحقیق۲۹

    مطالعه نمونه ها جهت دستیابی به راهکارها۳۰

    قلمرو مکانی تحقیق۳۲

    -نتیجه گیری و ارائه راهکار۳۳

    مراحل اجرایی تحقیق۳۴

    فصل اول :کلیات ۳۵

    مقدمه۳۶

    ۱ تعاریف ۳۶

    ۱-۱-بنا و معماری ۳۶

    ۱-۲-معماری و تمدن اسلامی ۳۸

    ۱-۳-خانه اعتقادات جمعی ۳۸

    ۱-۴-فضا ۳۹

    ۱-۵-زیبایی معماری اسلامی-ایرانی۴۰

    ۱-۵-۱-معماری دوران اسلامی- ایرانی۴۰

    ۱-۶-مصالح ساختمانی استفاده شده در معماری اسلامی۴۲

    ۱-۷فضاهای خانه در معماری ایرانی –اسلامی ۴۳

    ۱-۸-معماری ایرانی –اسلامی معماری درونگرا۴۵

    ۱-۸-۱-خصوصیات معماری درونگرا۴۶

     1-8-1-1-امنیت۴۷

    ۱-۸-۱-۲-محرمیت۴۸

    ۱-۸-۱-۳-وحدث و کثرت۴۸

    ۱-۸-۱-۴-نظم و بی‌نظمی۴۹

    ۱-۸-۱-۵-گونه‌گونی و یکنواختی۴۹

    ۱-۸-۱-۶-مرکزیت ۴۹

    ۱-۸-۱-۷-ابهام و ایهام۴۹

    ۱-۸-۱-۸-تعادل۵۰

    ۱-۸-۱-۹-تنوع۵۰

    ۱-۸-۱-۱۰-چند کارکردی بودن فضاها و عناصر۵۰

    ۱-۸-۱-۱-۱۱- پرهیز از اسراف۵۱

    ۱-۹-رویکرد ایرانی- اسلامی در شهرسازی۵۱

    ۱-۱۰- معماری ایرانی –اسلامی (سنتی) و معماری مدرن ۵۳

     1-10-1-مهم‌ترین ویژگی‌های معماری ایرانی –اسلامی(سنتی) و تفاوت آن با هنر و معماری مدرن ۵۳

    ۱-۱۰-۲- پاسخ به نیاز انسان  در یک اثر معماری ۵۴

    ۱-۱۰-۳-دنیای جدید و معماری جدید۵۷

    ۱-۱۱-نتیجه گیری ۵۹

    فصل دوم : مفاهیم پایه و مبانی نظری ۶۰

    مقدمه۶۱

    ۲-مبانی نظری۶۱

    ۲-۱-تعاریف۶۱

    ۲-۱-۱- فضای شهری۶۱

    ۲-۱-۲-انواع تقسیم بندی فضا۶۲

    ۲-۲-۲-ارزش اجتماعی فضاهای عمومی۶۲

    ۲-۲-۳-فضای عمومی بستر تعاملات اجتماعی ۶۴

    ۲-۲-۴-فضای عمومی و حیات جمعی ۶۵

    ۲-۲-۵-فضای عمومی و هویت جمعی ۶۵

    ۲-۲-۶-فضاهای عمومی به عنوان عوامل شناخت و هویت شهر ۶۵

    ۲-۳-طبقه بندی ابعاد فضای عمومی در پاسخگویی به نیاز های انسان۶۶

    ۲-۳-۱-پاسخگویی کالبدی- فضایی۶۶

    ۲-۴-اصول برنامه ریزی شهری۶۶

    ۲-۴-۱-معیارهای برنامه ریزی شهری برای فضاهای عمومی ۶۶

    ۲-۵-فضاهای چندمنظوره(چند عملکردی)۶۷

    ۲-۵-۱-چند عملکردی طراحی کردن فضاهای شهری۶۷

    ۲-۶-انعطاف پذیری۶۹

    ۲-۶-۱-تعریف و ماهیت انعطاف پذیری۶۹

    ۲-۶-۲-نگاهی به پیشینه طراحی انعطاف پذیر ۷۱

    ۲-۶-۳-ساختار فضاهای چند منظوره و منعطف ۷۱

    ۲-۶-۳-۱-فضای متغیر ۷۱

    ۲-۶-۳-۲-فضای نیمه ثابت ۷۱

     2-6-3-3- فضای ثابت ۷۱

    ۲-۷-بررسی عملکرد در حوزه انعطاف پذیری ۷۲

    ۲-۷-۱بررسی نقش انعطاف پذیری در حفظ و حراست محیط زیست ۷۲

    ۲-۸-گونه های انعطاف پذیری۷۳

    ۲-۸-۱ -تطبیق پذیری(جابجایی فصلی وروزانه)۷۳

    ۲-۸-۲-تغییرپذیری تفکیک و تجمیع۷۳

    ۲-۸ -۳تنوع پذیری ( فضای چند عملکردی )۷۳

    ۲-۹-تاریخچه مترو ۷۴

    ۲-۹-۱تعریف ایستگاه مترو ۷۵

    ۲-۹-۱-۱-فضای تصمیم گیری۷۶

    ۲-۹-۱-۲-فضاهای فرصت یا مکث۷۶

     2-9-1-3-فضاهای حرکتی۷۶

    ۲-۱۰-اولین مترو جهان ۷۷

    ۲-۱۰-۱-تاریخچه مترو جهان۷۸

    ۲-۱۰-۲-مترو برای غیر مسافر ۷۸

    ۲-۱۰-۳-متروِ‍؛ جان پناه۷۸

    ۲-۱۱-ایستگاه‌های مترو۷۹

    ۲-۱۱-۱-کار مترو۷۹

    ۲-۱۲- مترو در تهران ۷۹

    ۲-۱۳-تفاوت ساختاری ایستگاه ها و ورودی های مترو۸۳

    ۲-۱۴-عوامل موثر در تدوین ضوابط طراحی فضاهای پیرامون ورودی مترو۸۵

    ۲-۱۴-۱- معیارها و ضوابط طراحی موجود در مورد طراحی بخش بیرونی ورودی های مترو۸۵

    ۲-۱۵-مزایای فضاها وتونل های مترو  88

    2-15-1-عملکرد چندگانه فضاها وتونل های زیرزمینی و مترو ها۸۸

    ۲-۱۵-۱-۱-کارکرد ارتباطی وحمل و نقل۸۹

    ۲-۱۵-۱-۲-مراکز فرماندهی و کنترل۹۰

    ۲-۱۵-۱-۳-مراکز داده ۹۰

    ۲-۱۵-۱-۴-کاربری مراکز نگهداری اقلام،تجهیزات ،دارو و مراکز صنعتی و تولیدی زیرزمینی ۹۰

    ۲-۱۵-۱-۵-کاربری مراکزدرمانی۹۱

    ۲-۱۶-جایگاه ایستگاه های مترو در منظر شهری ۹۳

    ۲-۱۷-نتیجه گیری ۹۶

    فصل سوم:بررسی نمونه های داخلی و خارجی ۹۷

    ۳- نمونه های خارجی ۹۸

    ۳-۱-مترو مسکو: موزه زیرزمینی۹۸

    ۳-۱-۱-تاریخچه مترو۹۸

    ۳-۱-۲-مشخصات ۱۰۰

    ۳-۲- مترو نیویورک سیتی ۱۰۲

    ۳-۳- متروی پکن۱۰۳

    ۳-۳-۱-تاریخچه۱۰۳

    ۳-۳-۲-ساعت کار۱۰۴

    ۳-۳-۳-خطوط مترو۱۰۴

    ۳-۳-۴-بلیط۱۰۵

    ۳-۳-۵-زباله به جای بلیط۱۰۵

    ۳-۴- ایستگاه متروی امام خمینی۱۰۵

    ۳-۴-۱-مشخصات۱۰۵

    ۳-۴-۲-ورودی‌ها۱۰۶

    ۳-۴-۳- مشخصات عمومی ایستگاه ۱۰۶

    ۳-۵- مترو مفتح ۱۰۷

    ۳-۵-۱-مشخصات عمومی ایستگاه ۱۰۷

    فصل چهارم  : کلیات جغرافیایی ، تاریخی۱۰۹

    ۴-۱- :جغرافیای طبیعی۱۱۰

    ۴-۱-۱ موقعیت و حدود شهرتهران و تقسیمات آن۱۱۰

    ۴-۱-۲- شناخت طبیعی ، ناهمواریها۱۱۰

    ۴-۱-۳- آب و هوا۱۱۳

    ۴-۱-۴- بادها۱۱۴

    ۴-۱-۵-منابع تامین آب تهران۱۱۵

    ۴-۱-۶-پوشش گیاهی۱۱۵

    ۴-۱-۷-زلزله خیزی در استان۱۱۵

    ۴-۱-۸- جغرافیای  اقلیمی۱۱۶

    ۴-۱-۸-۱-  تاثیر عوامل اقلیمی ۱۱۷

    ۴-۱-۸-۲-  تاثیر تابش آفتاب بر ساختمان ۱۱۸

    ۴-۱-۸-۳-عامل باد بر شکل ساختمان۱۱۹

    ۴-۲-بخش دوم:جغرافیای انسانی ۱۱۹

    ۴-۲-۱- ترکیب جمعیت ۱۱۹

    ۴-۲-۲- مذهب۱۲۱

    ۴-۲-۳- زبان۱۲۱

    ۴-۳-معرفی منطقه ۵  تهران ۱۲۲

    ۴-۳-۱-محدوده۱۲۲

    ۴-۳-۲-جمعیت ۱۲۲

    ۴-۳-۳-تقسمات پیشنهادی منطقه (نواحی و محلات ) ۱۲۴

    ۴-۴-معرفی شهرک اکباتان ۱۲۴

    ۴-۴-۱-تاریخچه۱۲۴

    ۴-۴-۲-ساختار۱۲۵

    ۴-۴-۳-هیأت مدیره مرکزی شهرک اکباتان۱۲۷

    ۴-۴-۴-مکان‌های عمومی شهرک اکباتان۱۲۹

    ۴-۴-۵-ورزشگاه‌ها۱۳۰

    ۴-۴-۶-گرافیتی ۱۳۱

    ۴-۵- تحلیل مترو ارم سبز ۱۳۲

    فصل پنجم : برنامه فیزیکی طرح ۱۳۶

    مقدمه۱۳۷

    ۵- استاندارد ها و ضوابط طراحی۱۳۷

    ۵-۱-جا به جایی درونی ۱۳۷

    ۵-۱-۱-گلوگاههای کنترل ۱۳۷

    ۵-۱-۲-دسترسی به سکو ها – پله ها ۱۳۸

    ۵-۲- انواع سکوها ۱۴۰

    ۵-۲-۱-حوزه امنیت سکو۱۴۲

    ۵-۲-۲-حوزه ذخیره ۱۴۲

    ۵-۲-۳-حوزه امد و شد مسافرین ۱۴۲

    ۵-۲-۴-حوزه تجهیزات سکو ۱۴۲

    ۵-۳-فضاهای نشستن ۱۴۳

    ۵-۳-۱-فضاهای اداری ۱۴۳

    ۵-۴-عبور و مرور عابران پیاده ۱۴۴

    ۵-۵-ملاحظات عملی در طراحی ایستگاه مترو۱۴۴

    ۵-۵-۱-جابجایی بیرونی۱۴۴

    ۵-۵-۲-جابجایی درونی۱۴۶

    ۵-۶-نواحی اصلی عملکردی ایستگاه در حالت کلی۱۴۶

    ۵-۶-۱-هال اصلی و انتظار ۱۴۷

    ۵-۶-۲-بخش فروش بلیط۱۴۸

    ۵-۶-۳-سکوها۱۴۹

    ۵-۶-۴-مراکز تجاری در ایستگاه ها ۱۴۹

    ۵-۶-۵-اعلانات و اطلاع رسانی سفر۱۵۰

    ۵-۶-۶-تامین ایمنی و امنیت۱۵۱

    ۵-۶-۷-کنترل صدا۱۵۳

    ۵-۶-۸-تبلیغات۱۵۳

    ۵-۶-۸-۱-راه های دسترسی و ورودی ایستگاه ۱۵۴

    ۵-۶-۸-۲-بخش اطلاع رسانی بلیط۱۵۴

    ۵-۶-۸-۳-بخش تجار و انتظار۱۵۴

    ۵-۶-۸-۴-سکو و محل سوار شدن۱۵۴

    ۵-۷- کارهای هنری۱۵۵

    ۵-۸-تاسیسات ۱۵۶

    ۵-۸-۱-تاسیسات برقی ۱۵۶

    ۵-۸-۲-تاسیسات تهیویه ۱۵۷

    ۵-۸-۳- اتاق های تاسیسات برقی۱۵۷ 

    5-8-3-1-برق اضطراری ۱۵۸

    ۵-۸-۳-۲-تاسیسات مربوط به آتش سوزی ۱۵۸

    ۵-۸-۳-۳-سیستم اعلام حریق ۱۵۸

    ۵-۸-۳-۴-سیستم اطفای حریق ۱۵۹

    ۵-۹- سازه بنا ۱۶۰

    ۵-۱۰-برنامه فیزیکی طرح۱۶۱

    نتیجه گیری ۱۶۲

    جمع بندی و نتیجه گیری ۱۶۳

    فهرست منابع و مواخذ ۱۷۳

    فهرست جدول ها

    جدول ۴-۱ جمعیت و مساحت شهر تهران طی سالهای سرشماری ۱۲۰

    جدول۴-۲ روند رشد جمعیت شهر تهران طی سالهای سرشماری۱۲۰

    جدول۵-۱ زیر استاندارد پله ها را برای دسترسی به سکو ۱۳۹

    جدول ۵-۲استاندارد استفاده از سطوح شیب دار برای دسترسی به سکو ها۱۴۰

    جدول ۵-۳ابعاد مورد نیاز برای انواع سکوها۱۴۱

    فهرست عکس ها

    شکل ۲-۱-فضای چند عملکردی ۷۰

    شکل ۳-۱- مترومسکو ۹۹

    شکل ۳-۲- مترو مسکو۱۰۰

    شکل ۳-۳- مترو مسکو۱۰۱

    شکل ۳-۴-مترو نیویورک ۱۰۲

    شکل ۳-۵-مترو نیویورک ۱۰۲

    شکل ۳-۶-مترو پکن ۱۰۴

    شکل ۳-۷-مترو مفتح ۱۰۷

    عکس۴-۱- موقعیت استان تهران در نقشه۱۱۰

    عکس۴-۲-نقشه ناهمواریهای استان تهران۱۱۲

    عکس ۴-۳- نقشه گسترش شهر تهران ۱۱۴

    عکس ۴-۴-محدوده منطقه ۵ ۱۲۳

    عکس  4-5-عکس هوایی شهرک اکباتان ۱۲۹

    عکس ۴-۶-عکس هوایی شهرک اکباتان  130

    عکس ۴-۷-نقاشی های گرافیکی شهرک اکباتان  131

    عکس ۴-۸-عکس هوایی مترو ارم سبز ۱۳۲

    عکس ۴-۹-عکس های مترو ارم سبز ۱۳۲

    عکس ۵-۱—گلوگاه کنترل مترو ۱۳۸

    عکس ۵-۲-دسترسی به سکو ها و پله ۱۳۹

    عکس ۵-۳-انواع سکوها ۱۴۱

    عکس ۵-۴-فضاهای نشستن۱۴۳

    عکس ۵-۵ایستگاه حومه ای با میدان باز شهریب و فضاسازی در ورودی آن ۱۴۵

    عکس ۵-۶سایبان ها موجی  و زیبا  در ایستگاه رتردام ۱۴۵

    عکس ۵-۷فضای اصلی و انتظار۱۴۸

    عکس ۵-۸ فروش بلیط۱۴۹

    عکس ۵-۹ فضای تجاری ۱۵۰

    عکس ۵-۱۰-تبلیغات و اطلاع رسانی۱۵۱

    عکس ۵-۱۱ کارهای هنری در مترو ۱۵۵

    فهرست نقشه ها

    نقشه پلان مجموعه ۱۶۹-۱۷۰

    نقشه نماو نما۱۷۱-۱۷۲

    قیمت فایل فقط ۱۴۵,۰۰۰ تومان

    خرید

    برچسب ها : فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی , چند عملکردی طراحی کردن فضاهای شهری , پایان نامه فضاهای چند منظوره شهری , پایان نامه طراحی فضاهای چند عملکردی شهری , فضاهای چند عملکردی در فضاهای شهری , طراحی فضاهای چند عملکردی شهری با معماری ایرانی اسلامی , طراحی معماری ایستگاه مترو , طراحی ایستگاه مترو با معماری ایرانی اسلامی

    Let’s

    آخرین محصولات فروشگاه فایل


برچسب‌ها: فضاهای,چند,منظوره,شهری,و,طراحی,آنها,بر,مبنا,معماری,ایرانی,اسلامی,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۰۵:۴۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران

بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران
    بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن  ایران دسته: فایلهای با ارزش سایر رشته ها
    بازدید: 230 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 59 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 74

    یکی از اقلام پر اهمیت در صورتهای مالی اساسی هر شرکت و یا اداره امور مالی مربوط به آن شرکت و یا اداره را انجام می‌دهند این تحقیق در مورد امور مالی شرکت کربن میباشد فایل تحقیق ورد در 77 صفحه قابل ویرایش حجم فایل 300 کیلو بایت

    قیمت فایل فقط 7,000 تومان

    خرید

     با توجه به ماهیت کاری شرکت کربن ایران، تامین تکنولوژی و تجهیزات به کارگرفته شده جهت پیشبرد و اهداف شرکت متکی به تامین موقع و صحیح امور مالی مورد نیاز است اداره حسابداری امور مالی مربوط به کلیه امور مربوط به صدور اسناد، صدور چک، بودجه بندی، انبار، حسابداری اموال و حقوق و دستمزد کارگران شاغل در شرکت از قبیل اقدامات پرسنلی کارگران حضور غیاب مواد و اطلاعات مربوط به وام و اقساط وام اعلام شماره حساب بانکی مربوطه به کارکنان را به عهده دارند. برای انجام موارد بالا فرمهای مخصوصی وجود دارند که ذیلا به تشریح مهمترین آنها می‌پردازیم چهارچوب کلی کار در حسابداری حقوق و دستمزد به این صورت است که اداراتی که کارگران در آن ادارات شاغل هستند اطلاعات مورد نظر را بر روی فرمهای مربوطه وارد کرده و برای حسابداری حقوق و دستمزد و جهت منگنه زنی (پانچ کردن) به واحد کامپیوتر ارسال می دارد. 

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                          صفحه

    مقدمه : امور مالی مربوط به شرکت کربن ......................................................... 1

    تاریخچه: شرکتکربن ایران(سهامی عام)  IRAN CARBON COMPANY...... 2

    فصل اول: چارت مدیریت .................................................................................... 3

    فصل دوم: انبارداری........................................................................................... 6

    فصل سوم: حقوق و دستمزد.............................................................................. 45

    فصل چهارم: صدور اسناد................................................................................. 64

    فصل پنجم: بودجه.............................................................................................. 68

    فصل ششم: صدور چک..................................................................................... 74

    قیمت فایل فقط 7,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : امور مالی شرکت کربن , حسابداری شرکت کربن , بررسی امور مالی شرکت کربن


برچسب‌ها: بررسی,امور,مالی,مربوط,به,شرکت,کربن,ایران,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۲۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت بررسی شهرسازی ایران در قرن های 7 تا 13هجری

پاورپوینت بررسی شهرسازی ایران در قرن های 7 تا 13هجری

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت بررسی شهرسازی ایران در قرن های 7 تا 13هجری

    دید کلی :

    پاورپوینت بررسی شهرسازی ایران در قرن های 7 تا 13هجری در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت بررسی شهرسازی ایران در قرن های 7 تا 13هجری در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    فهرست مطالب

    - مقدمه
    - کلیات
    - ساختار
    -عناصر
    - چیدمان
    - جمع بندی
    - منابع

    چکیده:

    خوارزمشاهیان نام خاندان شاهنشاهی ترک‌تبار-ایرانی است که از سال ۴۹۱ تا سال ۶۱۶ ه. ق، برابر با ۱۰۹۸ تا ۱۲۱۹ میلادی بر ایران فرمانروایی کردند.
    حکومت خوارزمشاهی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های تاریخ میانه ایران تغییرات بسیاری در تاریخ ایران ایجاد کردند. خوارزمشاهیان که از درون حکومت سلجوقی سر برآورده و به تدریج مسیر استقلال تا پیروزی بر ایشان را پیمودند، تلاش کردند با بهره­گیری از سیاست‌های این حکومت بزرگ، نوع ویژه­ای از قدرت را برای خود برگزینند.
    آنها که نمی‌خواستند با تقسیم اختیارات در بین امرا، شاهزادگان و دیوان‌سالاران به مانند حکومت سلجوقی قدرت یکپارچه خود را چهل تکه کنند، سعی کردند با انتخاب خوارزم به عنوان تنها مرکز قدرت و تمرکز عمده ابزارهای قدرت در این شهر، حاکمیت را خود در دست بگیرند. خوارزمشاهیان که دوران شکل­گیری را در خوارزم آغاز کرده بودند، در ادامه نیز همچنان این شهر را به عنوان تنها مرکز قدرت انتخاب کردند. آنها قلمرو خود را گسترش داده و جغرافیای سرزمین خود را به تدریج از یک حکومت محلی تا حد یک امپراتور گسترش دادند.
    ایلخانان یا ایلخانیان نام سلسله‌ای مغول است که از سال ۶۵۴ تا ۷۵۰ ه‍. ق. معادل ۱۲۵۶ تا ۱۳۳۵ میلادی در ایران حکومت می‌کردند و فرزندان چنگیزخان مغول بودند. لشکریان چنگیزخان نخستین بار در سال ۶۱۸ ه‍. ق. معادل ۱۲۲۱ میلادی به خراسان حمله نمودند. چنگیزخان در سال ۱۲۲۵ میلادی به مغولستان بازگشت و در آنجا درگذشت. سال ۱۲۵۱ م. منگو یا منگل، خان بزرگ یا قاآن، بر آن شد تا با اعزام برادرانش هولاکو و قوبیلای (کوبلاخان) به ترتیب به ایران و چین پیروزی‌های مغولان را تحکیم و تکمیل کند. هولاکو با فتح ایران سلسله ایلخانیان ایران و قوبیلای با فتح چین سلسله یوان چین را بنیان نهادند. ایلخانان یعنی خانان محلی و غرض از این عنوان آن بوده‌است که سمت اطاعت ایلخانان را نسبت به قاآنان می‌رسانند و این احترام همه وقت از طرف ایلخانان ایران رعایت می‌شده‌است. فتح ایران به دست هلاکوخان پیامدهای مهمی چون پایان کار اسماعیلیان و انقراض خلافت عباسیان در پی داشت. ایلخانان در ابتدا دین بودایی داشتند اما به تدریج به اسلام گرویدند. ایلخانان مسلمان خود را سلطان نامیده و نام‌های اسلامی برگزیدند.


برچسب‌ها: پاورپوینت,بررسی,شهرسازی,ایران,در,قرن,های,7,تا,13هجری,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۹:۰۲ توسط سامان سم دسته : نظر(0)